Πως να ξεκινήσω μια Επιχείρηση Καταστήμα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
Μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που γίνονται στο site είναι το πως να κάνω ένα μαγαζί .
Από που να ξεκινήσω , τι πρέπει να προσέξω .
Σίγουρα , μια επιχείρηση που έχει να κάνει με αυτό που λέμε Κατάστημα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους και είναι πολλά αυτά που πρέπει κάποιος να λάβει υπόψη του .
Οπότε , για αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισα να γράψω το παρακάτω άρθρο .
Πριν αρχίσω θα ήθελα να τονίσω , και ελπίζω να το καταλαβαίνετε και εσείς , ότι το θέμα δεν καλύπτεται μέ ένα άρθρο . Μάλλον ένα βιβλίο θα ήταν πιο κατάλληλο . Αλλά , κάθε πράμα στον καιρό του . Επίσης , αυτά που θα γράψω είναι μία προσέγγιση και θα προσπαθήσω να το κάνω όσο πιο γενικό γίνεται για να καλύψω όσους περισσότερους γίνεται .
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Όλα ξεκινούν από το γραφείο με χαρτί , μολύβι και κομπιουτεράκι .
Ή για τους πιο εξοικειωμένους με την τεχνολογία ένα ανοικτό αρχείο word και ένα excel .
Θα πρέπει να καταγράψουμε ακριβώς τι θέλουμε να κάνουμε και σε ποιους απευθυνόμαστε .
Όσο περισσότερη λεπτομέρεια έχουμε σε αυτό το στάδιο τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να πετύχει το εγχείρημα μας .
Το θέλω να κάνω ένα καφέ takeaway είναι λίγο γενικό .
Το θέλω να κάνω ένα ιταλικό εστιατόριο στο Μαρούσι που να απευθύνεται σε άτομα άνω των 40 ετών , με υψηλό εισόδημα είναι μία καλύτερη περιγραφή που μας βοηθάει στο να στήσουμε και να προωθήσουμε την επιχείρηση μας με πιο πολύ αποτελεσματικό τρόπο .
Τώρα ας πιάσουμε και το κομπιουτεράκι .
Θα πρέπει να ξέρουμε πόσα χρήματα θα διαθέσουμε στο εγχείρημα μας και πως θα τα κατανείμουμε .
Θα πρέπει να ξέρουμε πόσα θα διαθέσουμε αρχικά και πόσα θα είναι τα πάγια έξοδα μας .
Στο αρχικό κόστος είναι η κατασκευή του καταστήματος , η αγορά του εξοπλισμού και των εμπορευμάτων , το κόστος των αδειοδοτήσεων και άλλα .
Στα πάγια έξοδα είναι το ενοίκιο , οι λογαριασμοί , το προσωπικό , οι εισφορές , η αμοιβή μας και άλλα .
Επίσης , θα πρέπει να δούμε με πόσο τζίρο και με ποιο ποσοστό κέρδους θα έχουμε κέρδος .
Έστω ότι έχουμε 2000 ευρώ τον μήνα πάγια .
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε τζίρο 4000 ευρώ τον μήνα με ποσοστό κέρδους 50 % , για να έρθουμε στα ίσια ( ή ανάλογο συνδιασμό ) .
Στην συνέχεια , θα πρέπει να καταλάβουμε και τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα για την επιχείρηση μας .
Έστω τα 4000 ευρώ τζίρος σημαίνει 160 ευρώ την μέρα .
Αν πουλάω καφέδες είναι 80 καφέδες από 2 ευρώ ή αν έχω κουρείο είναι 16 κουρέματα από 10 ευρώ .
Άλλο παράδειγμα του τι μπορεί να σημαίνουν τα νούμερα .
Έστω ότι θέλω να κάνω ένα μικρό hotdogάδικο που δίνει σε περαστικούς , όλη την μέρα .
Βρήκα ότι για να βγαίνω χρειάζεται να πουλάω 300 hotdogs την ημέρα .
Ερώτηση : πόσο όγκο πιάνουν 300 ψωμάκια και που θα τα βάζω , αν νοικιάσω ένα πολύ μικρό μέρος ;
Σε αυτό το σημείο ίσως χρειαστεί να ξανασχεδιασούμε την επιχείρηση μας ή να αλλάξουμε κάποια από τα αρχικά δεδομένα . Δεν χρειάζεται , κατά την γνώμη μου , τρομερή λεπτομέρεια ή 10 σελίδες αναλυτικό business plan , απλά τα νούμερα μας να έχουν λογική και να είναι εφικτά .
Άρα είναι πολυ σημαντικό να ξοδέψουμε πολύ χρόνο στον σχεδιασμό της δραστηριότητας μας , έτσι ώστε να περιορίσουμε τις εκπλήξεις στο ελάχιστο .
Και κάτι ακόμα στο θέμα των χρημάτων .
Δεν βάζουμε όλα μας τα λεφτά στην επιχείρηση ( που συνήθως είναι οι οικονομίες μίας ζωής ) , κρατάμε και μία καβάντζα για να μπορούμε να περάσουμε κάποιους μήνες .
Ιδίως εσείς που κάνετε πρώτη φορά επιχείρηση .
Έχετε πολλά να μάθετε και θα κάνετε πολλά λάθη , τα οποία θα τα πληρώσετε από την τσέπη σας .
Μην ξοδέψετε όλα σας τα λεφτά για να κάνετε την επιχείρηση , κρατήστε και ένα ποσό για να μπορείτε να περάσετε τους πρώτους δυσκολούς μήνες .
Οπότε έχοντας μια καλή ιδέα για τι θέλουμε μπορούμε να βγούμε έξω να ψάξουμε τον χώρο που θα στεγάσει την επιχείρηση μας .
ΕΡΕΥΝΑ
Η έρευνα έχει να κάνει και με το να βρούμε τον κατάλληλο χώρο , αλλά και με τον ανταγωνισμό στην περιοχή . Ο χώρος που θα στεγάσει την επιχείρηση μας θα πρέπει να έχει ενοίκιο μέσα στα όρια που θέσαμε στο κομμάτι του σχεδιασμού και να πληροί τις προϋποθέσεις για να πάρει Άδεια Λειτουργίας . Αυτές είναι επιγραμματικά το να είναι νόμιμος ο χώρος ή να νομιμοποιηθεί αν δεν είναι , να υπάρχει η συναίνεση της πολυκατοικίας και να σχεδιαστεί σύμφωνα με την υγειονομική και πυροσβεστική νομοθεσία . Περισσότερα για το τι χρειάζεται να ξέρετε μπορείτε να διαβάσετε σε αυτό το άρθρο . Ακόμη είναι χρήσιμο να ξέρουμε πόσος κόσμος περνάει κάθε μέρα έξω από το κατάστημα . Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να κάτσουμε σε μια γωνία και να τους μετρήσουμε για διάφορες ώρες τις ημέρας .
Επίσης , θα πρέπει να δούμε και τον ανταγωνισμό . Να περπατήσουμε την περιοχή και να βρούμε πόσες παρόμοιες επιχειρήσεις υπάρχουν , πόσο πουλάνε , πόσο παλιές ή γνωστές είναι στην περιοχή και γενικά οποιαδήποτε πληροφορία μπορούμε να συγκεντρώσουμε , Αν μπορούμε να μπούμε και μέσα στα καταστήματα των ανταγωνιστών μας για να δούμε πως εξυπηρετούν τους πελάτες τους ακόμα καλύτερα . Επίσης , μπορούμε και ερευνήσουμε αν οι ανταγωνιστές μας έχουν παρουσία στο διαδίκτυο και ποια . Με αυτά τα στοιχεία κάνουμε ένα πίνακα με όλα τα δεδομένα που συγκεντρώσαμε , καθώς ποια είναι τα δυνατά και ποια τα αδύνατα τους σημεία . Έτσι θα είμαστε σε θέση να καθορίσουμε το πως θα διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό και ποια τιμολογιακή πολιτική θα ακολουθήσουμε .
Οπότε , έχουμε καταλλήξει σε μερικούς υποψήφιους χώρους και ήρθε η ώρα να κάνουμε μία πιο λεπτομερή έρευνα . Ερχόμαστε σε συνενόηση με τους ιδιοκτήτες και ζητάμε να μάθουμε το ενοίκιο και γενικά τους όρους του ιδιοκτήτη , ενώ ζητάμε να μάθουμε αν υπάρχει κανονισμός οικοδομής ή γενικά συναίνεση από τους ενοίκους . Επίσης ζητάμε τα σχέδια της πολεοδομίας ή τον αριθμό οικοδομικής άδειας για να τα πάρουμε εμείς . Στην συνέχεια κλείνουμε ένα ραντεβού με τον μηχανικό μας , έτσι ώστε να δούμε τον χώρο για την νομιμότητα του και αν μπορεί να βγάλει Άδεια Λειτουργίας για την δραστηριότητα που θέλουμε .
Κάπου εδώ τελειώνει η φάση της έρευνας . Αφού γνωρίζουμε τα δεδομένα του κάθε χώρου , δηλαδή το ενοίκιο , το αν είναι νόμιμος ή τι χρειάζεται για να νομιμοποιηθεί , το τι χρειάζεται για να βγάλει Άδεια Λειτουργίας και πόσο στοιχίζει ( για αυτά μας έχει ενημερώσει αναλυτικά ο μηχανικός μας ) , το ποσός κόσμος περνάει και ποιος είναι ο ανταγωνισμός , λαμβάνουμε την απόφαση να νοικιάσουμε τον χώρο που συγκεντρώνει τα περισσότερα θετικά στοιχεία .
Έτσι , υπογράψαμε το μισθωτήριο συμβόλαιο και περνάμε στην φάση της υλοποίησης της επιχείρησης που έχουμε σχεδιάσει και ερευνήσει στα προηγούμενα βήματα .
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Η υλοποίηση είναι το πιο κουραστικό , αγχωτικό και ψυχοφθόρο κομμάτι της διαδικασίας . Οπλιστείτε με κουράγιο και υπομονή και προχωρήστε στο να κάνετε πραγματικότητα την επιχείρηση σας . Η πρώτη απόφαση είναι ποια μορφή θα έχει η επιχείρηση . Θα είναι ατομική επιχείρηση ή θα είναι κάποια εταιρία ; Αν είναι εταιρία θα πρέπει να αρχίσετε τις διαδικασίες για να γίνει και να κατατεθεί το εταιρικό . Στην συνέχεια καταθέτουμε τον φάκελο για προέγκριση Άδειας Λειτουργίας . Με το που βγει η προέγκριση , συνήθως κάνει δύο βδομάδες , μπορούμε να κάνουμε έναρξη στην εφορία και να αρχίσουμε εργασίες στο κατάστημα . Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ήδη καταλήξει στην διαρύθμιση/διακόσμηση και έχουμε βρει αυτόν που θα αναλάβει την κατασκευή του έργου . Παράλληλα πρέπει να μεριμνήσουμε για τον εξοπλισμό , να βρούμε τους κατάλληλους προμηθευτές για τα προϊόντα που θα προσφέρουμε στην επιχείρηση μας και αν θα έχουμε προσωπικό να το προσλάβουμε . Ακόμη , δεν πρέπει να λησμονήσουμε την εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και τον ασφαλιστικό φορέα .
Όσο κατασκευάζεται το κατάστημα θα πρέπει σε συνεργασία με τον μηχανικό μας που έχει αναλάβει την διαδικασία της αδειοδότησης , να είμαστε σίγουροι ότι θα πληρούνται όλες οι προδιαγραφες της πολεοδομικής , υγειονομικής και πυροσβεστικής υπηρεσίας .
Κάποια στιγμή το κατάστημα είναι έτοιμο και είμαστε σε θέση να καταθέσουμε τον φάκελο για την Β Φάση της Αδειοδότησης . Περισσότερα για την διαδικασία της Άδειας Λειτουργίας σε αυτό το άρθρο . Ανάλογα με την περίπτωση , γίνεται η αυτοψία του υγειονομικού και εκδίδεται η πολυπόθητη Άδεια Λειτουργίας . Αυτή μαζί με ότι άλλα έγγραφα έχουμε συγκεντρώσει ή απαιτούνται απο την νομοθεσία , τα κρατάμε στο κατάστημα , είναι τα λεγόμενα αρχεία τήρησης .
Κάπως έτσι θα πρέπει να κινηθείτε για να κάνετε μία επιχείρηση Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος .
Αντί άλλου επιλόγου θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σε έναν τομέα που ελάχιστοι δίνουν σημασία , αλλά είναι ίσως ο πιο σημαντικός . Είναι ο τομέας της νοοτροπίας , ένας τομέας που και γω πρέπει να δουλέψω πολύ ακόμα .
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι κτίζουμε επιχειρήσεις και δεν αγοράζουμε μία δουλεία .
Είναι διαφορετικό να είσαι εργαζόμενος και διαφορετικό να είσαι επιχειρηματίας .
Πρέπει να σκεφτόμαστε ως επιχειρηματίες και όχι ως εργαζόμενοι , γιατί αν αντιμετωπίσουμε την επιχείρηση μας όπως και την δουλειά μας , τότε αποκτήσαμε την χειρότερη δουλειά του κόσμου .
Σίγουρα το θέμα επιχειρηματική νοοτροπία είναι τεράστιο , απλά το αναφέρω σαν τροφή για σκέψη και περαιτέρω συζητηση .
ΠΗΓΗ: http://www.adeiesleitourgias.gr
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK: